Fogas kérdés

  Van egy rágófogam, amit már 20 évvel ezelőtt ki akart húzni az egyik fogorvos, de én nem hagytam neki. Szerencsére volt egy másik doki, aki hajlandó volt betömni, ezzel megmentve őt. Azóta ez a kis fog egész kálváriák során esett már túl. De örömmel jelentem, hogy még mindig megvan!fogorvos.jpg

  Pár éve Debrecenben egy magán doki kicserélte benne a régi, még amalgám tömést. Ezzel kapott újabb 3-4 évet. Mígnem elkezdett kibújni a bölcsességfogam s összenyomni az előtte lévő rágófogakat, ekkor ugyanis kiesett a tömés belőle. Ez tavalyelőtt karácsonykor történt, és én bolond, nem mentem egyből fogorvoshoz vele. A debreceni dokihoz nem tudtam menni, mivel már Pesten éltünk. Ittenit keresni meg, bevallom féltem. Így jó magyar szokáshoz hűen – Pató Pál Úr – ejj ráérünk arra még, addig halogattam a dolgot, míg letört a fogam fele.
>>> Egy jó tanács, sose legyél ennyire botor, mert a fogad bánhatja!

   Ekkor már nem nagyon volt mit tenni. Felkerestem egy kedves fogorvos ismerősöm, aki igyekezett mindent elkövetni, hogy megmentse a fogam. Hosszas ideig gyökérkezelte, gyökértömte, majd a kb semmiből felépítette. Hosszú hetekig jártam hozzá, míg oda jutottunk, hogy kész lett. De megérte, mert megmenekült. Tök szuperül funkcionált, minden rendben volt, vele.

   Majd jött mézi, a kőkemény karácsonyi mézeskalácsember, aki összezúzta az addig töretlen tömést; akibe beletört szegény fogam. Ekkor egyik ismerős ajánlott egy új fogorvost a közelben, aki autóval cirka 15-20 percre van csak tőlünk. S bár be voltam teljesen szarva attól, hogy mi van, ha nem tud vele mit csinálni és ki kell húzni, mégis elmentem hozzá  

  Elindultunk Ágival az új helyre, eléggé izgultunk, bár fogorvoshoz menet ki ne tenné. A doki egy velünk korabeli fiatal hölgy volt. Kijött hozzánk a váróba, leült mellénk hogy átbeszéljük pontosan kinél mi a probléma, és azt hogyan tudjuk orvosolni. Ez már önmagában nagyon szimpatikus volt, egyből elszállt minden félelmem.
  Elmondta, hogy ő szeret egyszerre több dolgot is megcsinálni, hogy ne nyúljon hosszúra a kezelés. Nagyon határozott, magabiztos és egyenes benyomást kelletett. Őszintén szólva engem egyből megvett kilóra. Korrekten elmondta, hogy milyen lehetőségek vannak, melyik kezelés mit takar, mennyibe kerül, és hogyan kell elképzelni. Látszott rajta, hogy profi.
   Olyan technikákról beszélt, amikről még nem is hallottunk; fogbetét, foghéj kerámia a Hollywoodi mosolyért. Én csak pislogtam, hogy már ilyet is lehet. Nagyon szimpatikus volt a doki az ápolóhölgyekkel együtt.

  A fogorvosi székben ülve, hamar kiderült, hogy van egy lyukas fogam, az egyik korábbi töméssel nem volt rendben valami. Ez is egy rágófogam, anno még amalgám tömés volt benne. Akkora hatalmas lyukat kellett fúrni rajta, hogy érzésre nagyobbnak tűnt a nyelvemmel tapogatva, mint maga a fog. Mindezt érzéstelenítő nélkül. Nem gondoltuk, hogy ekkora lesz a lyuk, én meg voltam olyan elvetemülten bátor, hogy nem kértem szurit.

   Menetközben azért megkérdőjeleződött bennem, hogy vajon mégis mennyire vagyok normális. De a doki azt ígérte nem fog fájni, én meg hittem neki. És igazából úgy is lett; nem fájt! Néha hideg érzet volt, meg fura, hogy csiszatolja a fúró, de semmi bírhatatlan. Miután láttuk és éreztük a tátongó hatalmas lyukat felmerült a kérdés, hogy tömés, vagy lőjünk az új technológiára, a fogbetétre. Mivel az utóbbi jóval tartósabbnak és bevallom izgalmasabbnak hangzott, így a betét mellett döntöttem.
fogbetet.png
  A fent emlegetett kálváriás hátsó fogamra egy korona került. Így már hivatalosan is király vagyok! Poénkodtam is a rendelőben a koronázási ünnepséggel.

   Hatékonyságról csak annyit, hogy Áginak egy gyökérkezelés és 4 fogtömés volt meg egyetlen alkalommal. Ez máshol 4-5 kezelés lett volna. Mikor először voltunk végig rock zene szólt a rendelőben, Papa Roach, Linkin Park és társaik. Máskor kicsit lágyabb vonal, Patrick Swayze – Hungry eyes, flashdance, Whitney Houston és hasonlók. Tök jó volt, és megnyugtató, elvégre nem mindegy, hogy az ember viszonylag lelazultan és zenétől elterelten, vagy full befeszülve, mikor lesz már vége hangulatban üli végig a kezelést.
   Legjobban az a nyitottság és őszinteség tetszik, amit itt tapasztaltunk. A jófejségről és kedvességről már nem is merek ódákat zengeni.

  Azt hiszem most már hivatalosan is kijelenthetem, hogy sikerült egy igen jó, megbízható profi és korrekt fogorvost találnunk, akit bátran ajánlok mindenkinek!

2023.02.25

Címkék: Life, Fog