Számvetés

   Az év vége közeledtével sokan csinálnak számvetést, egyfajta visszatekintést az adott év viszonylatában. Visszagondolva a 2022-es év számomra tele volt munkával, izgalmakkal és változásokkal. De az igazán komoly változások lavinája még korábban kezdődött...szamvetes.jpg

Ugorjunk vissza kicsit 2021-be. 2021 Januárban emlékszem covidos voltam, és nagyon szenvedtem. Februárban döntöttük el, hogy Budapestre költözünk. Az egész egy nagy kalandnak indult. Egy évet adtunk neki, hogy kipróbáljuk milyen a fővárosi élet, ha bejön maradunk, ha mégsem akkor visszaköltözünk alapon.

    Minden olyan gyorsan történt, hogy a lázas albérlet keresés után, Március 15.-én már Budapesten voltunk. Élveztük az újdonság és BP varázsát. Sokat kirándultunk azon a nyáron, még Campus fesztiváloztunk is egy utolsót. Majd Szeptember 1.én, 13 év után úgy éreztem itt az ideje munkahelyet váltani, csapatvezető lettem. Új cég, új munkakör, új feladatok, új emberek. Belecsöppentem a mély víz sűrűjébe. Egy percig sem unatkoztam, egyből rám szakadt egy halom feladat. Nem volt mese helyt kellett állni. S én beleadtam mindent, ami csak tőlem telt. 
    Ekkor már tudtuk, hogy maradunk; itt szeretnénk élni a fővárosban. Ősz vége felé elkezdtünk lakásokat keresni és meghirdettük eladásra a Debreceni lakást. Az ingatlanosunknak önző pénzhajhászatának köszönhetően 3 nap alatt kellett teljesen és véglegesen kiköltöznünk. Nem volt egyszerű, ám lehetetlen küldetés sem. S bár már egy ideje távol éltünk mégsem volt könnyű megválni életem első saját lakásától. A sok-sok emlék, a sok-sok munka... megsirattam rendesen. De, mint oly sok mindenen, ezen is túl kellett lendülni.

    A bútorok átmenetileg Debrecenben maradtak, mi pedig belevetettük magunkat a nagy Pesti lakáskeresősdibe. Ha adhatok egy tanácsot, ne novemberben kezdj el lakást keresni, a tél egy brutálisan holt szezon az ingatlanpiacon. Nagyon sok lakást megnéztünk, és már nagyon csalódottak és elcsigázottak voltunk, amikor is 2022 Januárban a sok keresgélés után, végre megtaláltuk az igazit.

   Így utólag már minden értelmet nyer. Nem véletlenül volt a sok keresgélés, várakozás, és nem véletlenül nem volt jó egyik megtekintett lakás sem. Minden azért volt, mert ez, a jelenlegi lakás volt számunkra a tökéletes választás; az igazi otthon. Pedig nagyon nem akartam felújításba fogni, de hát ember tervez, Isten elrendez. Szintén utólag már belátom, hogy ez volt a lehető legjobb forgatókönyv!

   2022 tele volt tervekkel, különféle projektekkel, küzdelmekkel, és megvalósítással a munkahelyen, és a lakásprojektben egyaránt. Rendkívül dolgos és termékeny év volt. Folyamatos volt a hajtás, a teljesítés, az agyalni való. Szeptemberben, ha nem jutottunk volna el nyaralni, és nem lett volna egy kis megállás és pihenés, bizonyára teljesen megkattanunk Ágival.
  A sok izgalom, és szorgoskodás a felújítás, költözés körül elég sokat kivett. De szerencsénkre velünk voltak a barátaink, a családunk, a kivitekezőink és az égiek, s végül minden jól alakult, beköltözhettünk a saját kis lakásunkba.

   Valljuk be, csak így pár szem közt; qrva jó lett ez a lakás! Jó helyen van, jó a fekvése, az elosztása, és nem utolsó sorban nagyon szép és otthonos lett. Végre van hely bőven mindennek. Van egy nagy konyhánk, külön ebédlőnk, sőt még kamránk is. Isten áldása és ajándéka a mi kis otthonunk. Hangzatos, szavak, de tényleg így van. 
  Azt hiszem, hogy 2022-őt elkönyvelhetjük a lakásprojekt évének is akár.


  Sok volt az anyagi, fizikai, a materiális sík, a mit hogyan teremtsünk meg és elő. És elég kevés idő maradt a lelki, szellemi dolgokra, spiritualitásra, írásra. De mindennek megvan a maga helye és ideje. Szükséges volt, hogy megalapozzuk a Budapesti életet, munka és otthon frontján. Ez az út nem volt döccenőktől mentes, de mégis mindig megadatott minden segítség ahhoz, hogy sikerüljön!
   Ezért mérhetetlen hálával tartozom mindenkinek, a családomnak, a barátaimnak, a szerelmemnek, a csapatomnak,  és nem utolsó sorban saját magamnak is! És ha már számvetés, ez mindig lemarad, mert a mókuskerék robog tovább, benne velem, s az élettel. Kijár egy apró vállveregetés magamnak is! Szép volt!

cheers-leonardo-dicaprio.gif
2023.02.09

Címkék: Life, Felújítás