Ének az esőben

  Még Augusztus elején Irie Maffia koncerten voltunk Ágival. Ha már a nagy Ballagási buliról, amikor is 18 éves lett az együttes lecsúsztunk, gondoltam ezt mégse hagyhatjuk ki.imbp_1.png

  Az a baj ezekkel a bulikkal, hogy olyan nehéz elindulni, rávennie az embernek magát, hogy megemelje a senekét, elkezdjen készülődni és belevágjon. Bár az is lehet, hogy csak mi vagyunk ilyen lusta dögök, I don’t know. De lényeg lényege, hogy koncertre mentünk.

  Budapest parkban volt maga az esemény. Mi sem mutatja jobban, hogy mennyire nem vagyunk már nagy buli huligánok, ekkor jártunk itt másodjára.

  Az Irie Maffia nálunk nagy favorit, évente 1-2 koncertre mindig elmegyünk. Imádom azt az örömzenét amit játszik az együttes, és azt a hangulatot, amit teremtenek maguk körül. Igazi életigenlés árad belőlük. Emlékszem a legelső Irie Maffia koncertemre, Eni barátnőm kisért el rá.
  Eléggé magam alatt voltam, ekkor ért véget az első hosszabb kapcsolatom, és ez a koncert volt az, ami kirángatott a slamasztikából. Végre kitombolhattam magam, levezethettem minden fájdalmam egy jó kis bulizás kíséretében. Teljesen felszabadultam és átszellemültem. Ekkor még alig ismertem az együttest, csak néhány számukat tudtam, de mégis nagyon nagy élmény volt ez a fellépés számomra, amit sosem felejtek el. Visszakaptam az életkedvem, életörömöm, hatalmas segítség volt ez nekem a továbblépésben.

   A koncertjeik ezen felszabadító és levezető hatása azóta is adott. Van egy számuk a Bajnok, amin én rendre mindig elérzékenyülök, nem azért mert egy hűűű de sírós szám, azért könnyezem meg, mert a saját küzdelmeimet idézi fel bennem, mindazt, amivel megbirkóztam, s mindazt ahová elértem az évek folyamán;

„Arcomon apró karcok,
de túléltem minden harcot
Én így vagyok több,
igen így vagyok jobb
Míg a célt figyelem nem a rajtot

 Minden áldott éjjel álmodozom,
ez így van jól
Mert mindegy ki mit gondol,
tudom hogy bajnok vagyok”

   Szóval Budapest Park Irie koncert. Megy a buli ezerrel, teljesen jól érezzük magunkat, egyszer csak mintha szemerkélne valami. Esni fog? Csak nem… elvégre ez lenne az augusztusi beach parti sunshine, buli miegymás. Megy tovább a koncert, aztán mégiscsak el kezd cseperegni az eső. Hajajj.
  Két választásunk maradt; eliszkolunk haza az első villamossal, vagy lesz, ami lesz alapon folytatjuk tovább. A józanész nyilván az előbbit sugallta, de abban mi lett volna a nagy szám? Nem azért jöttünk ide, hogy fussunk, hanem, hogy bulizzunk, azt meg hát lehet esőben is…
  A közönség egy része elmenekült, de a buli nem állt meg. Sőt igazából maga ez, hogy több száz vagy ezer ember ott van egyként, és az eső ellenére sem adja fel, hanem tolja tovább igencsak felszabadító erejű volt. Tudtuk mind, őrültek vagyunk, akik még esőben is tombolnak tovább. Sőt, a fentről ránk zúduló víztömeg mégnagyobb löketet adott, mindenki elkezdett ugrálni, elvégre most már volt is hely neki. Jó érzés volt látni a vidám, felszabadult arcokat magam körül.
imbp2.jpg
  Nem volt kérdés, hogy ezt nem ússzuk meg szárazon, de így lassan értelmet nyertek a színpadról ledobált uszógumik is… Volt, aki esőkabátot vett elő, de a többség szépen bőrigázott. Van egy másik szám a bloodshot eyes, én itt szerettem bele Sena hangjába, jó kis odabaszós zene, amit lehet torkaszakadtából üvölteni, nem minden fellépésen adják le, de most a szakadó esőben ez nagyon brutális jó volt.

  Amikor már nagyon durván szakadt próbáltunk kicsi behúzódni fedettebb helyre, aztán mikor csendesedett folytattuk tovább. A zenekar többször is megkérdezte, hogy bírjuk e az esőt vagy érjen véget a koncert, de túl lelkesnek bizonyultunk, így ment tovább a show. Nagyon nagy volt ez az egész, hogy szakadó esőben hullámzik a tömeg, mindenki ugrál, bulizik, teljesen elázva, vizesen.
imbp3.jpg  A banda értékelve a kitartásunk és lelkesedésünk méginkább beleadott apait anyait. Tényleg nagyon jó kis buli kerekedett. Ha nem lettünk volna csurom vizesek, talán még az afterra is maradunk.

  A hajunk, felsőnk, nadrágunk és cipőink teljesen eláztak, ám a Tamástól már megtanult Bioliogika alapok nyomán tudtuk jól, hogy nem fázhatunk meg és semmi bajunk nem eshet, ha nem parázunk rá, és nem kezdünk ezen agyalni. Ennek köszönhetően kutya bajunk sem lett, ellenkezőleg fantasztikus élményekkel gazdagodtunk. Ebből is látszik, hogy korlátok csak a fejünkben vannak. Nincs rossz idő sem, csak a mi gondolatainkban, és igenis akkor is lehet élvezni egy bulit, ha épp esik. És ez bizony jól esett :)

 2023.09.19

@képek a Budapest park oldaláról

Címkék: Koncert, Irie Maffia