Macskakiállítás

  Múlt héten újra kiütött egy megfázás, úgy döntöttem, hogy ahelyett, hogy betegen dolgoznék ezúttal betegszabadságra küldöm magam az orvosom legnagyobb egyetértésével. Hétvégén azonban már egyszerűen muszáj volt kimozdulni egy heti bezártság után. Így esett az eset, hogy elmentünk a Macskakiállításra a Lurdy házba.335574063_1365194914316848_6998857962793234360_n.jpg

   Az úton olyan erős szél volt, hogy majd lefújta a fejem, nem igazán volt jó idő, de úgy éreztem ez mégsem tántoríthat el minket. Felvérteztem magam papírzsebkendő hegyekkel és elindultunk a BKV szárnyain a cél felé. Egy ideje már Budapesten élek, de mégsem voltam soha a Lurdy házban korábban. Ez a nap is eljött, - gondoltam. Képzeljétek még ruhatár is volt a rendezvény apropóján, ami valljuk be nagyban megkönnyítette a dolgunk. Nem kellett a hónunk alá csapott kabáttal mászkálni egész nap.
 
   A kassza után egy nagyobb terembe érkeztünk, ahol mindenféle cicafelszerelés kínálta magát az arra járók számára, ugyanez a terem volt a kiállítás bemutatórésze is; itt zsűrizte a bizottság a felvonultatott macsekokat. Különféle kategóriákba lehetett nevezni; Maine Coon, Brit cicák, Thai és sziámi, rövid és hosszú szőrű macskák. A kiválasztás több körben zajlott. Közönségszavazás is volt. Ő volt a nap győztese;

332675808_985382469113842_8422873960049113952_n.jpg   A másik teremben asztalok hadán sorakoztak szépen több sorba rendezve különféle díszes kennelekben, kifutókban és cica hordozókban a kiállított szőrpamacskák. Ennyi macskát még életemben nem láttam egy helyen. Rengeteg féle macskusz kitekattusz volt ám itt kérem; britt rövid és hosszú, lógó és álló fülű kék és fehér cicák, bengálik, a sok-sok maine coon közt abesszín, perzsa, ragdoll, karthauzi, szibériai, szfinx, thai és sziámi cicák is voltak szép számmal. Volt itt grumpy catből is néhány. Voltak kis cicák, és nagy cicák, színes cicák, bolyhos cicák, kopasz cicák, olyan cicák, akikről azt hitted, már nagyok aztán kiderült, hogy még csak fél évesek.
  Cicatenger. Alig vártam, hogy megsimogathassam, megpiszkálgathassam egyiket, másikat. Annyi szép macskusz volt itt. Órákig csak mászkáltunk, ámultunk, bámultunk, simogattunk, beszélgettünk.

  Találtunk eladó kiscicákat is, bár nem éppen a szegényember pénztárcájának. Néhány helyen bátorkodtunk megkérdezni a cicák tarifáját. Aranyszínű 12 hetes maine coon cica 300.000 forintba került. Egy fél éves bengáli kandúr szintén ennyibe. Az én favoritom két fél éves csodás vadas színű cirkás maine coon lány 200.000 forintba került. De voltak kis maine coon kiscicák potom 75 ezerért is. Itt azért kicsit gondolkodóba estünk.
  A többi bengáli cicó árát már meg sem mertük kérdezni, bizonyára 400.000 Ft körül kóstálhattak.
335946439_769613424508826_6603453827201662719_n.jpg
  Egy harmadik helyiségben, vadászgörény kiállítás volt, illetve jó pár madárpók is helyet kapott itt. Volt egy nagy boa, akivel lehetett fotózkodni, Ágiról született is pár kép nyakában a kígyóval. Én nem voltam ilyen bátor, beértem a simogatással. Gekókkal is lehetett pózolni, meg lehetett őket is simogatni. Nagy élmény volt mindkettő.

  Egész nap elvoltunk, 1-2 óra körül kisurrantunk ebédelni egy-egy pulled pork tálat. Illetve délután ittunk egy-egy kávét sütivel és Lurdy mozis popcorn-al. Ez a popcorn egyszerűen páratlan, nagyon bejövős. Azóta is újra meg újra eszembe jut, hogy hogy lehetett annyira finom. De egész késő délutánig itt csámborogtunk.

   Akadt egy két kedvenc cicu, akikhez újra meg újra visszatértem. Az eladó fél éves maine coon lányokért például nagyon fájt a szívem, elképzeltem volna egyiküket Deni mellett.
2023-03-17_08_21_56-greenshot_image_editor.png
  Volt egy nagyon durva élményem egy maine coon lány cicával, aki hatalmas Shrek macskaszemekkel bámult rám. Csak néztük egymást, egymásra hangolódva, és összekapcsolódtunk. Nem teljesen tudom elmagyarázni, de olyan volt, mintha létrejött volna köztünk egy spirituális kapocs, belezuhantam a macska szemeibe és ott ragadtam pár percre, behunyt szemmel álltam a ketrece előtt és éreztem egy energia örvényt, hatalmas nyugalom és béke járt át, egyszerre lelassult minden, megszűnt a külvilág csak mi ketten voltunk, majd lassan ő is lecsukta a kis szemét és belemélyült ebbe a hatalmas űrbe. Néhány percig így voltunk, de akkora energialöket ért, hogy muszáj voltam kicsit hátrább menni, ekkor óriási melegség hullám áramlott végig rajtam. Tudtam ez a cica nagy gyógyító mester lehet. Legszívesebben hazahoztam volna.

  A rendezvény végéhez közeledve elcsíptük az eredményhirdetéseket is. Gyönyörű macskák vonultak fel újra. Persze a zsűriző bizottsággal kevéssé értettünk egyet, mindenkinek megvolt a maga favoritja a díjazottak közt.

  Sok szép és különleges cicát láttunk aznap, egy dolog viszont vitathatatlan, a legszebb cica mind közül csakis a mi Denink lehet!

2023.03.16

Címkék: Macska, Cica