Mindennapi lendület

  Nemrég újra elkezdtük a Szászhegyessy Zita féle 15 perces HIT edzéseket. Ma reggel lenyomtuk a 37. napot. Igaz, hogy izzadunk, nyögünk, és kidőlünk bele, de nagyon szépen formálódunk is.workout.jpg

   A mi kapcsolatunk Zitával pár évvel ezelőtt kezdődött, amikor is Ági benevezett a 21 napos ingyenes kihívására. Akkor még teljesen egyedül csinálta az egészet. Én csak annyit érzékeltem belőle, hogy folyton káromkodik a TV előtt és beszólogat az instruktornak edzés közben.

Ő így vezette le a dolgokat. Ekkor még nem értettem miért csinálja ezt…. aztán később rájöttem... :) 

   Zéró kondival, ahogy mi nekiálltunk elég intenzív és beledöglős tud lenni kezdetben. Nem annyira élvezetes az, ha fáj és húzódik, meg ha kiköpöd a tüdőd. Főleg ha olyan kanapé krumpli vagy, mint mi. De igazából egy rövid idő után meg lehet szokni. A felszabadult energia, illetve a kapott kondi mindezért bőven kárpótolja az embert.
   Napi mindössze 15-20 perc az egész, hogy egészségesebb és fittebb legyen az ember. Nem kell hozzá edzőterem, sem spéci felszerelés, simán végezhető otthon. Azért egy polifoam és két súlyzó nem árt, ha van, de ásványvízes palack is megteszi. Nekem például Ági folyton meg akarja inni a súlyzóm...

   Emlékszem mikor én először elkezdtem, akkor Ági már javában benne volt, vagy talán meg is csinálta a 21 napot. Azt tudom, hogy ekkor már előfizető volt, és kitalálta, hogy toljuk rendesen, csináljunk meg egy nap több edzést is. És én bolond követtem. Megcsináltunk 2 edzést is. Aztán másnap megint.  Igen ám, de a kitörések és a különféle mozdulatok olyan izomcsoportokat is megmozgatnak, amit alapból nem feltétlen szoktunk. S ekkor jön a, - ha más nem, a hajdani tornaórákról már ismert, - izomláz.
    Ohh nem baj, legalább érezzük, hogy van izmunk. Dolgozzunk rá! Jött a bolond lelkes felkiáltás… Hallgass rám kérlek, és ne legyél ennyire balga, s ne vedd félvállról, ha már fáj csinálni. Inkább hagyd ki a guggolást, kitörést, vagy csináld könnyítve.

  Olyan faxa izomlázat sikerült összehoznom a bírom én, és erős leszek keménykedéssel, anno vagy 2 éve, hogy szó szerint nem bírtam leülni vagy felállni, de menni is qrva nehezen ment. Ekkor már csapatvezető voltam. Úgy mászkáltam az irodában, mint, aki besz@rt. A wc-re és a székembe csak úgy tudtam leülni, ha kézzel letámasztottam magam. Majd összesz@rtam magam annyira fájt és húzódott a combom, seggem. Felállni is csak úgy tudtam, ha kézzel rásegítettem és feltoltam magam. Volt nekem már izomlázam életemben, nem egyszer, de ilyet én még sosem éltem át. Minden mozdulat szenvedés és fájdalom volt. 

  Rendkívül épületes látvány lehettet, mert élménynek is az volt. Ha nem szeretnél hasonlóan járni, akkor csináld inkább ésszel és fokozatosan, ne jampiskodj. Valamint célszerű hosszasabban bemelegíteni, és tovább nyújtani is.

   Egy jó ideig csináltuk a Zitás programot, ami nagyon szépen formálta a kis testünket. Aztán valamiért abbahagytuk. Azóta sokszor újra elkezdtük, de valahogy a kitartásunk illetve az élet bizonyos eseménye mindig megtörték a több hónapos szériákat.
  Nah, de majd most! Ezúttal kitartóak leszünk és örök szokást építünk a reggeli edzésekkel.

   Igaz, hogy leizzadok, nyögök és kinyúlok a végére. De már pár nap után érzem, hogy alakul, formálódik az egész testem. Az, hogy mindennap más izomcsoportokat mozgatunk át, egész jól képes bedurrantani az izmokat, ami elég jó motivációs erővel tud hatni rám. És az a jó még, hogy ahogy mondani szokás az izmok emlékeznek, tudják, hogy már csináltak ilyet, és így már nem fáj annyira, sokkal jobban alkalmazkodik a testem és előszedi memóriából a régi mozdulatokat is. Komolyabb izomlázam sincs, persze érzem őket, és húzódnak is, de nem kaksizom össze magam a fájdalomtól.

  Ez nem jelenti azt, hogy az egész sétagalopp, mert nem, időbe telik kondit felszedni. Minden kedden kardió edzés van, hát én úgy kidöglök közben, s pláne a végére, hogy lenyújtás helyett, kinyúlás van. Percekig lihegek és pihegek a földön az izzadságomba tocsogva. De komolyan. És hazudnék, ha azt mondanám, hogy ez a tendencia csak keddenként jön elő. Én gyakorta kidöglök majd minden edzés után; elterülök, mint a Nagy Alföld, és csak lihegek, és pihegek. Hát nah, én így relaxálok edzés után :)
   Tény, hogy hullapózban elernyedve, kicsit valóban kienged a kis testem és elenged minden feszülést, ami nagyon jól eső tud lenni.

exhausted.png

   Kidöglés ide vagy oda, ezerszer jobb kedvem van. Az edzések segítségével le tudom vezetni a felesleges és negatív energiákat a testemből. Erősödöm, formálódom, és sokkal könnyebben szaladok fel az emeletre, mint korábban. Nem véletlenül neve a programnak és a honlapnak Mindennapi lendület. Tényleg tökre formába hozza az embert, és lendületesebbé tesz. A mozgás felszabadít, boldogsághormonokat indít el a testben, több életkedvünk, boldogabb életünk lesz tőle. 

   És ez még csak az első néhány hét volt! Köszi szépen Zita! ;)