Táltos és a szerviz


     Lassan tíz hónapja volt már a tulajdonomban táltos, amikor eszembe jutott, hogy most már tényleg meg kell kérdeznem az előző tulajt, hogy mikor volt vezérlés cseréje. Azt mondta, négy-öt éve lehetett, de nem emlékszik pontosan. Novemberben töltötte a 15öt, 5 évente ajánlatos megejteni a cserét, így mint kiderült épp időszerűvé vált. Gondoltam itt az ideje elvinni egy szervizbe ahol majd szépen jól átnéznek rajta mindent. Neten rátaláltam, hogy a Hétvezér autószervizben hatalmas akció van, és csak most csak neked, teljes átvizsgálás mindössze 8000 forint. Gondoltam ideje megtudni, hogy mi újság. Így elvittük a kicsikét. Úgy egy 1,5 óra alatt meg is történt az átvizsgálás. Megmutogatták, hogy itt-ott rozsdás, s vázolták a nem éppen üdvözletes kórképet, mi szerint, a 90 ezres vezérlés csere mellé, hamarosan féktárcsa és fékdob, valamint lengéscsillapító csere is becsatlakozik hasonlatosan szemkerekítő szép összegekért. Persze lassan aktuális az olaj és szűrők cseréje is, ami bár nem kerülnek túl sokba, de azért mégis emeli a szerviz költségeket. És akkor az elektronikához még nem nyúltunk hozzá, a rozsdafoltokat még nem kezeltük le. Szóval összességében úgy jöttünk el, mint akiket jól összevertek.service2.JPG

      Erősen fontolgattam, sőt valójában eldöntöttem, hogy itt az ideje megválni tőle. Ennyi volt, mert bár nagyon szeretjük az autót, a szervizben mondottak alapján többet kellene rá költeni, mint amennyiért megvettem, azt akár egy újabba is beforgathatnám. Némi tanakodás és néhány elmorzsolt könnycsepp utána, úgy döntöttem még mindig az elválás a legokosabb út, hát felkerestem Laci barátomat, hogy el akarom adni a puntót. Mondta, hogy menjünk át este, és megbeszélünk mindent. Még pár óra az autón való tépelődés után, így is tettünk, átballagtunk hozzá. Elmeséltük a történteket, majd mondta, hogy igazából a város egyik legdrágább szervizét sikerült kifognunk, s nem eszik olyan forrón a kását. Mondta, hogy jól át lettünk verve, ahogy a nőkkel általában ez lenni szokott hasonló helyeken. Nem kerül ez ennyibe, és hogy ha el is adom, veszek egy másikat, ki tudja milyen hibái jönnek majd ki, kezdhetem elölről az egészet. Megcsináljuk okosba, két hét múlva átviszem az autót, ő szerez addig hozzávalót és minden jó lesz. Megnyugodtam, hogy nem kell megválnom a szeretett kis autómról és, hogy mégsem megy rá majd az ingem-gatyám a javításra.

      Úgy is lett minden, ahogy Laci mondta. Ám a vezérlésen túl, cseréltünk még ékszíjat, motorolajat, levegő és olaj szűrőt is. Érdekes mód ezen mindenségek anyaga, - így hogy Laci kedvezményesen jut hozzá az alkatrészekhez az Alberttől, - is kijött kb a szervizben mondott ár feléből. Ott a végén már 100 ezret mondtak, mert mi van, ha eltörnek a (drága kis) csavarok a vezérlés csere közben, meg egyéb finomságok, szóval akárhogy is nézzük egy 50-ezres munkadíjat rádobtak a mérlegre, úgy hogy az anyag árat is szépen felfele kerekítették, pedig tuti nekik is van nem kevés kedvezményük. Avagy mondhatnám azt is, hogy hogyan húzzuk le leginkább az embereket. Jó kis biznisz, de hát valamiből etetni kell a családot is és fent tartani a luxus életszínvonalat.

      Így viszont ahelyett, hogy ki tudja mit csináltak volna az autóval, végig ott voltam a műhelyben és láthattam mi hogyan történik, sőt még kicsit asszisztáltam is a történetbe. Elég komoly egy iparág azért ez, le a kalappal azok előtt, akik az autó orvos szerepkört művelik. Jó volt, hogy kicsit e mögé is bepillantást nyerhettem. Nem mondom, hogy következő életemben autószerelő akarok lenni, de elég jó dolog, ha valaki ért hozzá.

      Egy biztos, ha Laci nincs, és nem csinálja meg nekem a kocsit egyrészt sírva világgá rohanok, másrészt vagy jól átvernek egy másik szervizben, vagy eladom az autóm. És a cserebere, nagy szerviz eredményéről még nem is beszéltünk. Hazafelé, kicsit megijedtem, mert 40nél többször is rúgott egyet az autó, paráztam, hogy valami nem kerek, pláne ha ez így marad. De másnap már nyoma sem volt ennek, ellenben olyan szép csendben indult a kicsike, mint még soha. Edina előre mondta, hogy másabb lesz a hangja, kíváncsi, hogy észreveszem e majd. De hát ezt nem lehetett nem észrevenni. Korábban 2000-es fordulatnál olyan hangja volt, mint egy versenyautónak, felbőgött a motor, mintha rúgatnánk, most meg olyan kis halk egyem meg. Mindenképpen rá fért már az szervizelés.

Ezer hála és köszönet Lacikának, Táltos megmentőjének!