Megerősítések


    A napokban egyik reggel csodás ihletet kaptam. Mégpedig annak kapcsán, hogy mi mindennel vértezhetjük fel magunkat a koronavírus ellen. Egyfajta eszköztárként sorakoztak fel fejemben a jobbnál jobb módszerek. Hogy mégis mit tehetek megelőzésként, vagy ne legyen rá szükség, - fertőzés esetén.

   Abban a ritka szerencsés helyzetben vagyok, hogy remek tanítókat ismerhetek mind közvetlenül azaz személyesen, mind közvetett vagyis könyvek, előadások, s egyéb módok révén. Ezek segítségével kész arzenált tudtam felsorakoztatni magamban. Egy teljes A4-es oldalt teleírtam ezekkel.
write_jpg.png

    Bár kiemelném, hogy nem kimondottan a koronavírus elleni küzdelem a cél. Olyan szempontból nem, hogy, ami ellen küzdesz, az ellen sosem nyerhetsz igazán. Ha valami ellen küzdünk, akkor bizonyára még nem fogadtuk el azt, félünk tőle. Az előző cikkemből pedig már kiderülhetett, hogy a félelem nem jó tanácsadó. Sőt a lehető legrosszabb, amit tehetünk.
   
Elfogadni annyit tesz, hogy tudomásul veszem hogy van és hogy akár nálam is felütheti a fejét.

Noh, lássuk csak az első mankónkat; Megerősítések

    A megerősítések, vagy más néven mantrák; egy vagy több mondatból álló olyan pozitív üzenetek, amelyek segítenek nekünk a kívánt cél, tulajdonság, állapot elérésében. A mai helyzetben kifejezetten jól jöhetnek. Ezeknek valódi erejük van. "A szavak teremtő ereje..." De igazán csak akkor hatásosak, ha hiszünk is bennük, ha valóban el is hisszük őket.

    A Jógatanárom például minden héten új úgynevezett "szankalpákat" ad nekünk. Amit reggel ébredés után, és este elalvás előtt háromszor kell elismételnünk. Azért ekkor, mert ilyenkor vagyunk alfához közeli állapotban, amikor jobban befogadó a tudatalattink (Agykontrolból ismerős lehet akár). De a nap bármely percében előveheted a saját kis megerősítésedet. És annyiszor ismételed, ahányszor csak szeretnéd. Van aki malát, vagy egy egyszerű gyöngy karkötőt használ a mantrája ismétléséhez és több százszor vagy több ezerszer is ismétli azt napi szinten.
mala.jpg
     Az első megerősítésemmel talán még Louis L Hay - Éld az életed című könyvében találkoztam, de a Csodatáboran is kapunk minden évben saját személyre szóló megerősítéseket, amik igen durván betalálnak mindenkinél. Már említettem az Agykontrollt, - Domján Lászlónak több ilyen videója is van többek közt youtubeon, 101 pozitív állítás néven. Aki szeretne bátran hallgasson bele.

Mégis miket mondogassak, amitől jobb lehet a jelenlegi helyzetem?
    Lássuk csak;

- Egészséges vagyok. Az egészség bennem van.

- Jól érzem magam. Jól vagyok.Világomban minden rendben van.

- Erős vagyok, hiszek magamban, hiszek belső öngyógyító erőmben.

- Minden úgy történik, ahogy annak lennie kell.


Engedjétek meg, hogy pár mondatot idézzek a fent említett Domján László féle 101 pozitív állításból is;

- Bőségben, egészségben, és szeretetben élek.

- Életemnek értelme van.

- Egészséges vagyok, és az is maradok.

- Napról napra, minden szempontból egyre jobban és jobban vagyok.

- Szeretteim testileg és lelkileg egészségesek, és szépen haladnak előre fejlődésük útján.


    Most ezek a megerősítések jutottak eszembe. De te nyugodtan kitaláljatsz, írhatsz magadnak saját megerősítést is. Ihletet meríthetsz a fent megjelölt forrásokból - van még ott ahonnan ez jött alapon.
    A megerősítésed lehet egy idézet, híres mondás, dalszöveg, filmszöveg is akár. Bármi jöhet, ami elég pozitív, és erőt adó számodra. Ha megvan kiírhatod egy post it-re vagy lapra, kiteheted háttérnek, kinyomtathatod, szétszórhatod a lakás különböző pontjain, hogy a nap során többször is szembeköszönjenek. Használd őket bátran!
notes.jpg
    Hogy mégis mi értelme ennek?

    Egyrészt egy belső megnyugvást nyújt, másrészt, ahogy a nevében is benne van, megerősít. A mondókádnak saját ereje van, míg azt ismételed megszűnik a külvilág, megszűnik az elméd, csak te vagy és a mondatod; eggyé válsz vele. Hitet, reményt és erőt ad neked. Ami valljuk be, elkél manapság.
    Továbbá, amiben igazán hiszünk, amit nagyon szeretnénk az valósággá válik. Csak ne akard görcsösen, nem az a cél. Az akarással, magát az akarást teremted meg, nem pedig a kívánt dolgot.  


 Hölgyeim és Uraim! Megerősítésekre fel!


    A jó ebben, hogy elég ha magadban ismételgeted, nem kötelező fennhangon kimondanod, így bármikor, bárhol alkalmazható.

    Egy életszagú példa; a napokban amikor elindult bennem egy korona para én magam is az alábbi mondatot ismételgettem; - Egészséges vagyok és az is maradok! Egészséges vagyok és az is maradok! Egészséges vagyok és az is maradok... - ezt jó sokszor egymás után. Míg sikerült teljesen megnyugodnom

    Reggelente pedig ezt szoktam mondogatni jógázás előtt - Jól érzem magam, élvezem az életem. Minden rendben van. Mosolygós és derűs vagyok. Egészséges vagyok. Bízom magamban, bízom belső képességemben. Az élet lehetőség az örömök forrása - (ez utóbbi volt az első és az egyik kedvenc jógás szankalpám).

   Neked mi lesz a megerősítésed? Ha van kedved írd meg kommentben ;)