A mosoly ereje

     Elárulok neked valamit; van egy titkos fegyvered! Mindenkinek van. Nem egy íj, nem pisztoly és nem is gépágyú. Olyan fegyver, ami igencsak távol áll az erőszaktól, mégis képes határtalan ereje teljesen eltüntetni, minden negatív dolgot. Ez a fegyver mindig nálad van! Magadon viseled. Egy aprócska szelíd mozdulattal bármikor aktiválhatod, ő nem más, mint a mosolyod.mosoly.png

    Talán túl egyszerűnek és kézenfekvőnek tűnik, talán épp ezért felejtjük el használni. De attól még a lehetőség adott, bármikor megteheted, a nap minden percében mosolyoghatsz. Miért ne tennéd?
    A mosolyodban nem csak végtelen erő, de hatalmas gyógyír is lakozik. Gyógyír önmagadnak és gyógyír másoknak.

  Első hallásra talán butaságnak gondolod mindezt. Ha így van, máris kaptál egy okot arra, hogy elmosolyodj rajta. Próbáld ki kérlek. Mosolyogj! Mosolyogj és maradj benne ebben a kedélyes, csendes állapotban pár pillanatig. Csak te vagy és a mosoly. Hagyd, hogy átjárjon, ne csak a száddal az egész szíveddel mosolyogj. Ha nem megy, idézz fel valami vidám, szép emléket, vagy egy képet, ami megmosolyogtat. Érezd, azt, ahogy felderül az arcod, és vele együtt a lelked is. Jó érzés volt, nem igaz?

     A legjobb az, hogy ez az aprócska gesztus, semmibe nem kerül, ingyenes, mint az életben a legtöbb igazán jó dolog. De egyetlen mosoly már elindít a testedben, a sejtjeidben egy regeneráló, energetizáló folyamatot. Az őszinte mosolyban, nevetésben, kacagásban hatalmas energia lakozik.

    Mindenki nevetett már életében. Szeretünk viccelődni, vidámnak lenni. Millió vicces kép, mém, videó, vígjátét, komédia, kabaré, stand up, poén van a világon, tele van velük az internet. Azért mert titkon tudjuk, hogy a nevetés jó. Rendkívül jót tesz nekünk, a testünknek és a lelkünknek is.

    Ahogy az imént említettem a mosoly, a nevetés, az öröm a te titkos fegyvereid. Azért a mosollyal kezdtem, mert az tényleg mindig kéznél, pontosabban szájnál van. Használd! Mosolyogj, mert a nap neked ragyog! Mosolyogj, mert élsz! Mosolyogj, mert kék az ég! Mindig találhatsz okot a mosolygásra. Próbálgasd, s meglásd jobban érzed magad tőle.

    A mosolyban lakozik egy határtalan ragyogás, nem hiába mondják, hogy ragyogó, csillogó a mosolyod, vagy hogy valakinek a szeme is mosolyog. Az egész lényünk tud mosolyogni, és ragyogni. Körbe vesz minket az a határtalan leírhatatlan jóleső érzés, mikor érzed, hogy eleven vagy, hogy élsz, ragyogsz.

     A mosoly nem csak önmagadhoz, a te belső csodálatos ragyogásodhoz juttat el, de másokhoz is.

„Két ember közt a lerövidebb út egy mosoly!”

     A mosolyod átragad másokra is. Egy életvidám, sugárzó emberre nem lehet haragudni. Ha valaki egyfolytában jókedvű, nevet körülötted, akarva akaratlanul is átveszed tőle.

    Több videót is találni a neten, arról, hogy valaki elkezdett egy idegenekkel teli buszmegállóban hangosan kacagni, majd pillanatok múlva az egész megálló vele nevetett. A vidámság, a jókedv ragadós. Ezt tápláld inkább magadban és ragaszd másokra, mint a félelmet. A félelemről már megbeszéltük, hogy semmi jóhoz nem vezet, egy rövidke időre bele kell menni, átélni, szembenézni vele, majd elengedni azt (nevetve).

    A nevetés és kacagás szintén a te saját mindig kéznél levő eszközeid. Sőt ezek olyanok, mint pozitív töltetű atombombák. Hatalmasat robbannak benned és a környezetedben. Néha abba sem tudjuk hagyni a nevetést.
    Nevess csak, nevess mindenen, amin jól esik. Azt azért megjegyezném, hogy ha lehet ne másokon, hanem másokkal együtt nevess. ;)mosoly.jpg

      A Jóga bölcseletét idézve az Öröm, a Boldogság alapállapotunk. Milyen boldogok és gondtalanok a csecsemők. Hogy tudnak nevetni és örülni mindennek. Mindannyian így születtünk. Aggódni, bosszankodni, félni, dühöngeni zsörtölődni csak később tanultunk meg. Igen ezeket megtanultuk, lemásoltuk a nagyoktól, magunkévá tettük. Ezek az úgynevezett minták.

     A jó hír, hogy úgy, ahogy magunkévá tettük, lemásoltuk ezeket, dönthetünk úgy, hogy nem használjuk ezen mintákat többé. Hogy próbáljuk úgymond elkoptatni őket. A választás a mi kezünkben van. Te döntöd el, hogy mosolyogsz és nevetsz, hogy boldog és örömteli vagy, vagy elfeded mindezt az aggódásoddal, idegeskedéseddel, zsörtölődéseddel.  

     Hogy kicsit gyakorlatias példát hozzak, vegyünk engem. Én imádtam panaszkodni, mérgelődni, felhozni ezerszer és mindenkinek elmesélni mindenféle igazságtalanságot, ami engem ért. Mindezeket az identitásommá tettem, én és az én történetem alapon. Rengeteget panaszkodtam, lázadtam, mérgelődtem, idegeskedtem, aggódtam, féltem, rettegtem és agyaltam. Napjaim felét túlzás nélkül ez tette ki. Aki ismert engem úgy 5-10 éve az meg tudja erősíteni ezt. Ez tényleg így volt, nem csalás nem ámítás.

    De aztán ahogy egyre érettebb lettem rájöttem arra, hogy ez nem jó, nem vezet semmi jóra, nem visz előre, nem érzem tőle jobban magam. Sőt az összes energiámat leszívja, teljesen kifacsar és még a fejem is belefájdul.
     Azt nem mondom, hogy sosem félek, agyalok, kapom fel a vizet. Mert nem igaz, most is van ilyen, emberből vagyok. De most már ez tart 5-10 percig, max egy félóráig. Nem egésznap, és napokig újra meg újra meg újra.

     Van, hogy előtör belőlem az egó, a hibáztatás, az igazam van, majd kinevetem saját magam, hogy ez hülyeség. Van, hogy csak 10 perc után, vagy csak utólag jövök rá, arra, hogy elvitt az egóm, az érzelem, de rájövök. És tudok mosolyogni ezen az egészen. Mosolyogni magamon, azon, ami zavart, vagy idegesített.
   
     Ezzel csak azt szeretném szemléltetni, hogy bárki képes lehet változtatni önmagán és a hozzáállásán. Az életünk tele van változással. Egy dolog állandó csak, és az maga a változás.
Kezd ezt a változást egy széles mosollyal! 

     Esküszöm orvosi receptekre nevetést és mosolyt kellene felírni, naponta jó sokszor, jó sokat, minden étkezés előtt és után, minden órában kötelezően bevevendőn, ha jól akarunk élni. Hisz ennél szebb dolgot nem is viselhetnénk magunkon.

     Gyógyítsd magad mosollyal és nevetéssel. Ezek ugyanis pozitív energiák, megemelik a rezgésszinted. Erősítik az immunrendszeredet. Feltöltenek és még jól is érzed magad közben!

        Használd a mosolyod Nevess! Kacagj! Légy vidám! Találj okot a vidámságra. És emlékeztesd minden nap, minden órában és percben magad, hogy ne felejts el mosolyogni!

smile_1.png

Mosolyogj! :)