Surimi az meg mi a rák???

      Nemrég bevásárolni voltam, és felfedeztem, hogy rákot is árulnak a Spar-ban. Nagyon megörültem neki, egyből vettem is kétfélét belőle. Alig vártam, hogy hazaérhessek és megkóstolhassam a kis herkentyűmet.

surimi.JPG

      Boldogan eszegettem a surimi rákocskámat. Bár kicsit furcsa volt, mintha kinyújtott lapokból lett volna feltekerve egyfajta roládként. Nem értettem a dolgot, míg el nem olvastam az összetevőket. Kiderült, hogy az én rákom,  soha életében nemhogy nem látott, de köszönő viszonyban sem volt rákkal. Ugyanis az én ráknak vélt izém, egy rákízesítésű halhús. A selejt halak húsát, egyfajta halpéppé mossák össze, tartósítják, kezelik mindenféle „egészséges dologgal” fagyás mentesítik, bizonyos jegesedés gátlókkal, így akár évekig is felhasználható a cucc. Végül különféle ízfokozókkal ízesítik, néhol rák alakúra formázzák, és jóképű surimi rák néven eladják a jóhiszemű ínyenc fogyasztóknak, akik örülnek, hogy tengertől távol élve is ehetnek " tengeri rákot".

         Mire rájöttem erre a kis turpiszságra az egyik csomag műrák elfogyasztásán már szinte túl voltam, de a másik olyan szép ívben ugrott fejest a kukába, hogy azt egy jobb féle műugró is megirigyelte volna. Ahogy elolvastam a hozzávalókat hirtelenjében eléggé felháborzasztó érzetem támadt. Nem kevés pénzért rám sóztak egy ilyen ízfokozókban és egyéb E betűs jóságokban gazdag sz@rt, amit én rákként vettem meg a híres neves szupermarketben. Nem elég, hogy a tej már nem lát tejet, a juhtúró juhot, a túró és egyéb tejtermékek tehenet, a kenyeret állományjavítózzuk meg növeljük a térfogatát, minden keksz, chips, sós nasi, felvágott, szalámi, májkrém tele van nátrium glutamát nevű idegméreg ízfokozóval, a csokik ás egyéb édességek szója lecitinben úsznak, most már a rák sem rák. Hova halad ez a világ? Ki az, aki tudja még hogy mit eszik? Nem elég a sok vegyszer, műtrágya, égi permet a földben és zöldségeken, gyümölcsökön. Hormonok és egyéb csodák a vízben. Egészséges táplálkozás mi?
      És még akkor fel sem hoztam a csodás gyógyszeripart, ahol minden tünetre van orvosság, ami újabb tüneteket idéz elő, amikre újabb meg újabb orvosságokat szedhetünk végtelenítve ezzel az ördögi kört. Egészség mi?

     Nézzük a dolgok pozitív oldalát, ha valamikor akkor most tutira megtanul az ember túlélni és ellenállni a különféle vegyi anyagoknak, mérgeknek, igazi immunrendszer kúrák ezek nekünk. De mint mindent, ezt is simán túléljük, vagy nem….

Címkék: rák, átverés, szurimi